Translate

tirsdag 22. juli 2014

Ansvarsfraskrivelse hos utleverende instans nå B/L mangler

Imorges kunne jeg via Fed Ex spore bill of Lading til Ch.deGaulle flyplassen. Da jeg chatte telefon med en meget hurtigtalende kvinne som sa litt unnskyld hos FedEx. Hun sa den at den var i København og nå ikveld har den kommet til Sortering på Gardermoen Lufthavn. Imorgen har vårt Bring ansvaret.

Akkurat nå puttet jeg de siste kjøpte minitomatene

på kondenspanna. Nå står det mange kilo klare i drivhuset mitt. Seigt skall - lekkert innhold. Jeg og alle som vil ta imot minitomater ut september, har nok av sorten.

Fra Weifang  

 China hadde Bill of Lading gått til Shanghai,   


 så Memphis TE


 USA, og deretter Paris København, Oslo og til sist opp her i Lille NordNorge. DHL



kom med de stemplende dokumentene fra Gravemaskinslevrandøren brakt på døren idag, og vant Altså Transportkampen denne gang.

Vanlige folk tenker ikke på de mangeleddede transportleddene i moderne tid. Det er ikke lenger som med 8 mm filmene jeg sendte i land i Hakodate

 Japan, og fikk i posten hjemme i Bergen Ca 7 dager senere. Det var på 1960 tallet, så tidsfremskrittet er vel relativt lite når det " kjem til stykk jet"
  
Imorgen får togselskapet en skriftlig og underskrevet erklæring fra meg om risiko og slikt. Egentlig har jeg hatt vanskeligere tilfeller, som da en av turistbåtene mine var uten 3-manns forsikring en gang propellanlegget ikke lystret,  og vi reiv litt stålrekke ombord på et lastefartøy  i Longyearbyen



. Men vi fikk løst ansvarsspørsmålet til alles tilfredshet. Det nytter ofte å samtale med folk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar