Translate

tirsdag 29. juli 2014

Imorgen slutter jeg med dagsbloggen

Har vært på besøk i containeren. Åpnet begge dørene, hadde med stor led-lampe og hentet formalia, bruksansvisning for Kina Cummins på Kinesisk. Godt at det finnes en amerikansk søster eller bror av modellen

Hjullasteren var mer støvet enn graveren. Det skyldes nok ventetid og at lasteren hadde sugd mer til seg av kinesisk innlands støv.

Det var 8 hull for hjulbolter, så det blir litt arbeide.

Containeren var av "galvanisert" stål. Ett eller flere grå belegg med galvanisk virkning Med litt vedlikehold kan containeren leve i årevis før  den blir kuttet opp, Skulle hatt en normal dør i den lukkede enden. Kanskje noen skjøteledninger og lysrør i taket. En slik container har overraskende mange kroker i bunn og langs taket. Lett å utvikle til noe mer.

Skuffen til hjullasteren var svært bred og dyp. Det var en ekstra for steinskuffing. Den var stablet i bortre hjørne-Kanskje selger jeg den??

Både hjullaster og graver var levert med ekstra luftfilter, og hver sin håndpumpe for smøring av nipler. Jeg kommer til å kjøpe en elektrisk drevet fra Hako på Hønefoss


18 volt Fettpresse

Det var 16 liter med smøreoljer og ikke noe smørefett. Jeg har en slags overbevisning om at maskinsmurning ikke skal tas tilfeldig ut fra lite/mye brukt.

Dessuten forbereder jeg å kjøpe meisler. Noe av steinmassen her hos er blåsvart og ekstra hard. De skal ikke plage hammerens meisel. Kjører det i fjæra.

Hvor er Hanjin Sooho nå??
Hanjin  Sooho har passert Malta på Østgående og har ankomst Port Said om 3 dager



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar