Translate

fredag 25. juli 2014

Jeg har aldri skiftet dekk på en traktor eller noe stort. Så jeg må ha folk som KAN når hjulene skal settes på hjullasteren. Man bruker bare vanlig spett og så løfter man eller senker bilen eller gjenstanden. Hjullasterdekk er ganske tunge.

Vi har vurdert frem og tilbake hva som ville være best. Få en spesialtransport til å frakte 40 foteren




 helt inn på tunet med 13 tonn last og 3 tonn container? Eller kjøre hjullasteren på egne dekk, og få gravemaskinen opp i en lastekasse. Så kan vi få flere muligheter med denn containerene som er 40 x 33,3. Jeg trenger hjullasteren til å justere terrenger her jeg bor.

Så her på lokalplanet går det greit. Det er godt med plass og vi som skal få ut greiene, får lov til å stå i baneområdet 4 dager mens vi rigger oss til. Nesten alle kjenner alle på en sånt lite sted. I hvert fall er navn kjent av flere og mange når man nevner de som skal hjelpe til. Alle har en eller annen liten eller stor posisjon i samfunnet, og blir behandlet med forståelse.

Jeg fikk bare kaileie på 200 i Oslo, så der gikk det greit. Agentfolkene og spedisjonsfolkene i Oslo var svært greie personer. Lett å snakke med og få avtaler med.

De eneste som har sviktet er FedEx sine hjelpere i BRING. Tror ikke fraktbrevet kommer før på mandag, altså 6 dager etter det kom på Norsk territorium. Det er dårlig. Ettersom det ikke er postombæring på Lørdag velger de sikkert og nyte den siste sommervarmen og si "HVIL". PÅ STEDET "HVIL" Det norske forsvar burde ikke ha vært nedlagt. De hvilte ikke før de fikk kommandoen,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar