I alle fall er fraktselskapet så stort at de kjører egne tog til Narvik, så når jeg ikke har husket på denne detaljen, så er det bare å håpe på at skinngangene sommerstid ikke får
solslyng
Slik som det var på Dovrebanen for kort tid siden
Mens containeren og Kinamaskinene har vært underveis har området vårt både hatt angrep av lauvmark (nattsvermere når det snart mørkner litt på kveldene) og TILBAKEVEKST av friskt nytt lysegrønt lau eller løv her hvor de bruker litt by- språk
Men de aller fleste buskene har så utrolig det kan høres ut reparert seg og med en lys grønnfarge som man ikke finner maken til på VÅREN.
Konas mange liljer (denne kommer nå)
(og denne ser ut til å ha gjenopptatt litt av den gamle kraften)
som hadde det utrivelig i fjor, noe som ergret hennes grønne fingrer. De er lokket frem av 3 ukers sommervarme. Det har vært over 20 grader på natten flere dager og dagtemp omkring 23-27.
Jeg må igang med å klippe frøkapsler av Akeleiebedene hennes, ellers blir det virvar til våren.
Idag har jeg spurt en av de kvinnelige Maskinselgerne
om bransjen (som er uhyggelig stor etter norske forhold) har noen guider som kunne ta noen alminnelige nordmenn litt rundt på tur i en provins eller to som jo har størrelse og befolkningsmengde slik som flere Europeiske land slått sammen.
Shadong
hadde i 2003, over 91.millioner innbyggere noe som tilsvarer Tyskland pluss et lite Europeisk land.
Fuijan provinsen ca 32 millione,r og hvor Quanzhu med nesten et par millioner innbyggere har bl.a. flere gravmaskinfabrikker. En produserer "merket JingGong"
som ikke er så forskjellig navn som en av de aller største og som har forhandler i Norge LiuGong.
Et av "fylkene" i Fujian, tilhører forresten fortsatt Taiwan. Som faktisk er en halvt frigjort Kinesisk Øy, men hvor Pekingledelsen har maktmidler hvis det blir reelle forsøk på løsrivelse.
Handelen går svært bra med FastlandsKina etter innføring av mer åpenhet fra 2003.
Mellom Norge og Sverige går handelen idag omtrent smertefritt medmindre man vil bråke med utgående og inngående mva.
Jernbanen som går Nordover fra Oslo til Narvik, kalles ARE toger (arctic rail expresss) og frakter nå bl.a. over 90% av matvarer som skal forbrukes og selges i Nord-Norge nord for Tysfjorden.
Det går nok bra med transporten av min container som ikke har fått særforsikring for denne delen av reisen. Men man kan intet forsverge.
solslyng
Slik som det var på Dovrebanen for kort tid siden
Mens containeren og Kinamaskinene har vært underveis har området vårt både hatt angrep av lauvmark (nattsvermere når det snart mørkner litt på kveldene) og TILBAKEVEKST av friskt nytt lysegrønt lau eller løv her hvor de bruker litt by- språk
Men de aller fleste buskene har så utrolig det kan høres ut reparert seg og med en lys grønnfarge som man ikke finner maken til på VÅREN.
Konas mange liljer (denne kommer nå)
(og denne ser ut til å ha gjenopptatt litt av den gamle kraften)
som hadde det utrivelig i fjor, noe som ergret hennes grønne fingrer. De er lokket frem av 3 ukers sommervarme. Det har vært over 20 grader på natten flere dager og dagtemp omkring 23-27.
Jeg må igang med å klippe frøkapsler av Akeleiebedene hennes, ellers blir det virvar til våren.
Idag har jeg spurt en av de kvinnelige Maskinselgerne
om bransjen (som er uhyggelig stor etter norske forhold) har noen guider som kunne ta noen alminnelige nordmenn litt rundt på tur i en provins eller to som jo har størrelse og befolkningsmengde slik som flere Europeiske land slått sammen.
Shadong
hadde i 2003, over 91.millioner innbyggere noe som tilsvarer Tyskland pluss et lite Europeisk land.
Fuijan provinsen ca 32 millione,r og hvor Quanzhu med nesten et par millioner innbyggere har bl.a. flere gravmaskinfabrikker. En produserer "merket JingGong"
som ikke er så forskjellig navn som en av de aller største og som har forhandler i Norge LiuGong.
Et av "fylkene" i Fujian, tilhører forresten fortsatt Taiwan. Som faktisk er en halvt frigjort Kinesisk Øy, men hvor Pekingledelsen har maktmidler hvis det blir reelle forsøk på løsrivelse.
Handelen går svært bra med FastlandsKina etter innføring av mer åpenhet fra 2003.
Mellom Norge og Sverige går handelen idag omtrent smertefritt medmindre man vil bråke med utgående og inngående mva.
Jernbanen som går Nordover fra Oslo til Narvik, kalles ARE toger (arctic rail expresss) og frakter nå bl.a. over 90% av matvarer som skal forbrukes og selges i Nord-Norge nord for Tysfjorden.
Det går nok bra med transporten av min container som ikke har fått særforsikring for denne delen av reisen. Men man kan intet forsverge.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar