Translate

mandag 17. april 2017

Det er nå 2017 og Påsken var kald og hvit her i nord.

I begynnelsen av mars flyttet jeg ca 200 tonn halvfrossen masse. Den måtte tas nå pga en hofteoperasjon i nær fremtid.

Det er egentlig ikke så mye å si om maskinene.

De har gått 350 flere timer. på graver, og ca 1/3 på Hjullaster.

Det er ingen ting som tyder på feil og mangler.

Jo det ble avklaret av Jieli at de skulle ha montert en flytventil slik at snøskjæret de leverte for 800 US kunne brukes.  De kommer til å sende det fraktfritt et sett med ventil, elektrisk ledning, og slanger og koblinger for innkjøpspris.

Man kan ha sine tvil om kineserne holder hva de lover.Men det gjør de.

Fabrikken har forøvrig fått en kvinnelig selger,  og en kvinne som sjef  for salget.

Kineserne gir rom for kvinner i alle roller  når de er velutdannet.

Når det gjelder Carter fabrikken, så er de alltid til stede. Salgssjefen skulle undersøke noe for meg om pris for hjullastere med litt høyere "standard" enn min, en som er like godt sammenskrudd og kontrollert på alle muttere og skruer slik som Carter sin standard er.

Du får selvsagt kvalitet etter det du betaler for.

Men den svære China Cumminsen starter hver gang også på vinteren, drypper litt olje fra Converteren som det er skikkelig fart i. Maskinen kan slik jeg opplever det brukes i 10  år til og det må være bra for en inngangsverdi på kr. 110.000 (uten ekstra skuffe og brøyteskjær)

Altså en rimelig handel.

Veianlegget mitt er stort sett ferdig, og om jeg skulle ha leid maskiner så ville nok prisen ha utgjort investeringenes verdi.

Jeg skal altså selge hele "riggen" rimelig og pent brukt om noen tar kontakt.. Den kan opparbeide flere små tomtefelt, og holde et helt boligfelt brøytet for en rimelig penge.

Det finnes adresser på bloggen her.

Telefon er 91719553

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar