Translate

tirsdag 10. juni 2014

SÅ etterbestiller vi både det Ene og det Andre

Jeg kjøpte en ekstra skuff med tenner til hjullasteren da vi inngikk avtale. Egentlig så trenger du den ikke sa min beste mann. Metallet er så tykt og kraften så stor at du kommer ned i steinmassene sa han. Men han hadde også sagt at det koster lite å kjøpe ekstra ut fra prisene. Hjullaster forhandleren forsikret om at det var mye magnesium (det vi lastet på Groote Eylandt, Australia for Baltimore USA sist jeg hadde vært i farvannene ved Kinasjøen. Vi hadde hatt gjødsel fra Tampa Florida til Manila Bay). Han hadde også sagt at flat skuffe er bedre til snømåkking og slette ut jord.

Det var sant skuffene var godt dimensjonert mer enn 1 cm i kjeften.. Min beste mann hadde også sagt at det ikke var så nødvendig med hurtigkopling på en hjullaster. Dessuten sa han: Du mister litt kraft ved å få skuffa lenger frem på kraftmomentet. Hjullaster mannen gikk ned på prisen på hurtigkoplingen, selv om han ikke hadde hørt om poenget. Som min beste mann hadde opplevd i de svære grusdungene han hadde flyttet på. Men det er klart at med 2 tonns løftekapasitet trenger man den ikke lengst mulig fremme. Maskinen kan tippe fremover.



Slik ser hurtigkoplingen ut og slik fungerer den



Etter å ha forhandlet om det ekstra utstyret var jeg egentlig klar for å betale depositumet eller forskuddet på 20%. Men var usikker på hva som trengtes til gravemaskinen. Jeg hadde lett frem og tilbake på Internet om Hydrauliske hammere. Det var mange mange typer også av kinesisk fabrikat. Den måtte nå være 400 kilo mente fagfolkene hvis hydraulikk trykket var bra nok.

Idag 10 juni 2014

Skal Hanjin Sooho forlatt Yantian containerhavn

Skipet skal bruke 4 døgn og 3 timer til Singapore og forlater snart Kinesisk farvann. I Sør Kina er det overraskende kaldt på vinteren, men nesten tropisk varmt på sommeren. Reise til Kina kan du gjøre på de fleste årstider.

Hetebølgen koker Kina, og nå er en tropisk storm på vei inn over landet.

Mens Sooho lå i Shanghai var det jevnt over 32 grader varmt. Da jeg forhandlet med produsentene i Shadong fortalte de at det var 16 grader varmt i begynnelsen av mars 2014.

Folk lever tett og på bildet foran bader de også tett.

Den morsomste opplevelsen vi hadde på vår Kina tur i 2004 (april) var da vi ble purret ut i 0600 tiden for å delta i FELLESGYMMEN i en park i Baoding  (halv dags reise fra Beijing)

Kinas mest mosjonerende gymnastiske by



FINGERGYM BAODING

Fingergym Baoding





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar