Translate

onsdag 23. juli 2014

Idag ble containeren frigitt av transportselskapet Hanjin og jeg fikk en henvendelse om hjelp fra Bloggen

Jeg har inntil nå ikke oppgitt e-post adresse uten for dem som ønsker å undersøke nærmere.Jeg har ikke planlagt å være kjøpekonsulent foreløpig.

Any WAY.

Containeren er nå under omlasting til den nye transportørens jernbanevogner.

De går nordover med ARE toget to (2) ganger pr uke

Siden 1993 har Arctic Rail Express kjørt med gods mellom Alnabru og Narvik gjennom de dype svenske skoger.
I 1993 startet Cargonet opp med ett tog i hver retning. 20 år senere går det 20 tog i uken mellom Oslo og Narvik.
Konseptet bak togpendelen bygger på last av frukt, grønt og forbruksvarer nordover, og fisk sørover.
ARE er Europas lengste direkte togtransport med sine 1950 kilometer, og transporterer i dag rundt 400.000 tonn per år tur/retur. 
Jeg er av de heldige som får levert containeren nesten på døren eller tomten
...
Merkelig nok er dette russejentebildet fra 2013 lenket til Are-toget. De kan nå finne det på maskinbloggen.

Jeg vet ikke hva kineserne har skrevet på dette toget

Men det er ganske mange Kinesere som leser bloggen.
I alle fall. Sånn omtrent 
Ser det ut i Narvik 
på  Jernbanen dvs. ved stasjonen og ved Fagernesterminalen.
Det er en liten by blant fjellene, som vel egentlig er litt "sær", ettersom det bare har tatt 110 år å bygge kulturen her, mens de der jeg kommer fra snakker om århundrenes passerer som en "piece of cake".De ser ikke noe poeng i å være sær.
Jeg har lest en haug med Kinesiske beskrivelser av Kultur og Gamle dager. Der kan folk flest bortimot alle dynastiene der toppfolkene herset med underklassen.Men kineserne har kjærlighet til fortiden og skryter ikke så mye av nåtiden. Som trolig er den beste på mange hundre år.
Jeg fikk altså en henvendelse gjennom bloggen om en minigravemaskin, og jeg spurte straks mr. Sun som senest i dag undersøkte om alt gikk bra  (han har jo fått pengene og er ferdig tenker vi her i Norge).Jeg spurte altså om ca pris på 2 små graveren på 1.8 tonn. Jeg forsøker ikke å gjøre business, men det kan være godt for ham å vite at seriøsitet gir resultater.
Bill of Lading har idag befunnet seg på Romerike Norway, nesten hele dagen. Der er altså litt mindre "fart" i Norge enn mellom Weifang og Shanghai

错误

您所请求的网址(URL)无法获取


发生了下列的错误:
  • Read Error
    读取错误
系统回应:
    (104) Connection reset by peer
An error condition occurred while reading data from the network. Please retry your request.
正在通过网络读取数据时发生了错误,请重新尝试。
本缓存服务器管理员:support@chinacache.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar