Translate

mandag 7. juli 2014

Kineserne likte den gradvise utviklingen av salget

Fra jeg startet med en hjullaster med joystick og normal skuffe, til jeg avsluttet med en gravemaskin 2 tonn større en jeg trengte med flere ekstra skuffer, skjedde det gjennom at selgerne tilbød "litt mer" og jeg etter litt omtanke fant ut at det og det trengtes.



Der jeg oppholder meg idag er det en 8 Tons Cat



 i sving med avløpsreparasjon. Det går litt sent for kryssende rør og kabler er mange. Men maskinføreren bruker hele tiden "tilt rotatoren". Han sier at det er en helt ny verden å grave nær trafikk folk og kort vei til hushjørner med rotatoren. Han losser i et lite lasteapparat som mellomlagerer grøftemassene, og får uten problemer lagt alt på plass.

Maskinen jeg har kjøpt har ikke bomsving,


men med en sånn Rotator

 har man egentlig eliminert behovet for å komme nær inntil noe. Som nevnt før. Feil å ikke anskaffe Rotator fra Kina. Den hadde vært plass til i containeren.

De tilbød ikke Rotator derimot spiralbor

 for å borre i jordmasser

Jeg trengte ingen slik bor som kan brukes på et område med mye løsmasser for å sette ned bl.a. stolper. Jeg trengte en skikkelig hydraulisk fjellbor til å lage hull i litt fjell og noen steiner som er fra 1 til 3 kubikkmeter store

Her er en super maskin laget i Frankrike men den koster mer enn de to maskinene jeg kjøpe



Etter at jeg hadde bestilt og betalt forskudd, førte mine kinesiske søk til at jeg fikke et svært sjarmerende svar fra en kvinnelig selger som sa at de kunne levere en hydraulisk drill for en 6 tons graver til ca 28.000 US.

Jeg ble ikke ferdig med å bestille dette utstyret til felles avskiping.

Men "dama fra" Kina minnet meg hver uke på mine forespørsler og jeg svarte at hun hadde en usedvanlig sjarmerende måte å sende meg på minnelser om tingene de solgte. Det er et svært stort foretak som driver med bl.a. kjerneborer, diamantborer  (Kina-Hansen produkter omtrent) og viser at de holder virkelig på med å få fjernet hindringer som fjellklipper og veitunneler.

Ikke alle selgeren jeg har vært ute for er så pliktoppfylllende og hyggelig i tonen. Men alle har vært korrekte og når det har vært i nærheten av "business" har det bare vært hyggelig.

De kommer fra flere regioner fra Sør Kina til Nord Kina der Shadongprovinsen finnes.

Jeg har sendt henne blog adressen med advarsel om at svært lite er relvant for hennes "business of the day", men hun vil likevel gjerne lese enten på engelsk (bra google oversettelse) eller på "enkel Kinesisk" som trolig ikke rommer mine små dvelende betraktninger om livet og sånn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar